Week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sanne Burg - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sanne Burg - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo, de eerste week zit er al weer op! En wat is het eigenlijk snel gegaan...
Vrijdag, zaterdag en zondag heb ik besteed aan het ontdekken van het eiland, relaxen en bijkomen van de jetlag. Vrijdag zijn Esther (huisgenootje) en ik met het busje naar Punda gegaan, daar hebben we wat zaken geregeld zoals het wisselen van Euro's en het klein knippen van mijn Antilliaanse simkaart zodat deze in mijn iPhone past (ik ben trouwens gewoon bereikbaar via mijn Nederlandse nummer via whatsapp). Ook zijn we natuuurlijk even over de Pontjesbrug gelopen, het was wel wat bewolkt, dus nog geen mooie foto's gemaakt. In de middag zijn we naar Mambo Beach gelopen en hebben we daar geluncht. Voor de avond hadden we bedacht om uit te gaan. Na het eten ging iedereen even liggen, om vervolgens rond 00.30 wakker te worden. Dat uit gaan hebben we dus maar gelaten.. Zaterdag: zon, zee en strand! Nou die zon viel wel mee, we hebben wel een paar buien gehad. Was dat even een tegenvaller, gelukkig heb ik nog 5 maanden kans op zon ;-). De dag afgesloten bij Zanzibar, beachclub/restaurant waar huisgenoot Laura werkt. Zondag zijn we naar een klein strandje gereden vlak in de buurt. Daar hebben we gezellig tussen de locals gelegen. Op zondag schijn je bij Wet&Wild te moeten zijn voor het Happy Hour, dus op naar Wet&Wild. Leuk feestje gehad, maar niet te laat gemaakt want maandag moest ik immers om 8.00 bij The Ritz beginnen! Daar aangekomen bleek dat ik de eerste dag mee moest lopen met de dames van Housekeeping. Zij zorgen ervoor dat de kamers van The Ritz elke dag weer schoon worden gemaakt. Wat een zwaar werk zeg! In de warmte elke dag 10/20 kamers schoonmaken... Als je geluk hebt heb je veel 'fresh', dat houdt in dat je alleen de kamer hoeft op te frissen. Bij minder geluk heb je veel check outs, dan moet de hele kamer, badkamer en het keukentje poetsen. Ik was echt gebroken aan het einde van de dag. De volgende dagen heb ik meegewerkt bij de receptie. Dat vind ik erg leuk om te doen, odmat er heel veel verschillende werkzaamheden zijn en je hebt direct contact met de gasten. Ik moet bijvoorbeeld reserveringen aanmaken, deze verwerken in het systeem, gasten in- en uit checken, vragen/klachten/wensen beantwoorden en oplossen en schoonmaakroosters maken. Woensdagavond hebben we met een leuke groep bij Pampus gegeten en daarna naar Cabana geweest. Daar is op woensdagavond live muziek, heel leuk! Het is nu vrijdagmiddag en ik moet werken tot 22.00 uur. Vanavond gaan we naar Kokomo, daar is een valentijnsbal en in het weekend heerlijk genieten op het strand! Fijn weekend allemaal!

  • 14 Februari 2014 - 22:19

    Ineke:

    Wat heerlijk om te lezen. Heel veel plezier liefs van ons!!!!!

  • 15 Februari 2014 - 08:58

    Ank:

    Klinkt goed allemaal! Erg leuk :)

  • 15 Februari 2014 - 09:16

    Paul En Ireen:

    Wat een geweldig verhaal! Gek idee ook dat het bij jou zo warm is. En prima om op verschillende plekken ervaring op te doen, klinkt leuk allemaal. Liefs!

  • 15 Februari 2014 - 10:06

    Mirjam:

    Hoi Sanne, wat leuk om te lezen! Volgens mij heb jij het nu al naar je zin daar. Nieuwe vrienden, nieuwe omgeving, nieuwe indrukken, mooi weer (zonnetje zul je nog veel gaan zien), uitgaan... Wat een ervaring. Meid, geniet ervan X

  • 18 Februari 2014 - 21:52

    Vivian:

    Heey San,

    Heel veel plezier daar en leuk om zo je ervaringen te kunnen lezen
    Geniet ervan!

    Liefs, Vivian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Sanne

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 4900

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: