Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sanne Burg - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sanne Burg - WaarBenJij.nu

Update

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal!
Eindelijk weer eens een update. In de vorige update schreef ik dat ik bijna niet kon geloven dat ik hier al bijna een maand zat, nu zijn dat er alweer twee!
Het gaat hier nog steeds super! Ik schrijf dit nu tijdens een rustige avond op stage. Aan de ene kant een beetje saai, maar ik heb wel mooi de tijd om dit soort klusjes te doen ;-).
Afgelopen week ben ik gestart met Spaanse les en dat vind ik zo leuk! We hebben tot nu toe het alfabet behandeld, leren spellen, tellen tot 20 en hebben we veelvoorkomende woorden geleerd. Het is echt heel erg leuk om weer iets nieuws te leren en het gelijk te kunnen oefenen met de gasten. Ik zeg dan wel: 'estoy aprendiendo espanol' waarmee ik aangeef dat pas net begonnen ben met het leren van de Spaanse taal.
Naast de drukke dagen op stage en de Spaanse les hebben Esther en ik het ook nog druk met sporten. We merkten al gauw dat je hier iets minder beweegt... En dus proberen we minimaal drie keer per week naar de sportschool te gaan om daar mee te doen met een lesje bodypump of gaan we lekker een stukje rennen op de loopband. Bijkomend voordeel: de sportschool beschikt over een warme douche, sauna én stoombad. Jullie begrijpen nu vast waarom ik daar een abonnement heb genomen ;-).
In de afgelopen weken heb ik ook mooie dingen bezocht. Ik heb twee keer vlak achter elkaar de Christoffelberg beklommen, vanaf daar heb je prachtig uitzicht over het hele eiland. Ik zal proberen om wat foto's van het uitzicht toe te voegen. Na het beklimmen van de berg heb je een dagje strand wel verdiend. De eerste keer zijn we naar de Grote Knip geweest, een van de mooiste stranden van Curaçao. De tweede keer was het strand van Santa Cruz the place to be. Wat een fijne plek is dat en zo rustig! Vorige week ben ik daar nog een keer naartoe gegaan. Vanaf daar kun je namelijk met de boot de Blue Room bezoeken, een grot die blauw verlicht is door de weerkaatsing van de zon op het water. Om in de grot te kunnen komen moet je een klein stukje onder water zwemmen. Wat was het daar prachtig! Google maar even voor een impressie. Na de grot werden we naar een zwart strand gebracht waar je prachtig kon snorkelen. Daar heb ik echt de mooiste vissen en koraal gezien.
Nog maar twee weken en dan komen papa, mama en Jor al! Daar kijk ik echt enorm naar uit!
Nou lieve allemaal, tijd om weer verder te gaan met mijn verslag. Pasa un bon dia!

  • 08 April 2014 - 19:30

    Ineke:

    Super leuk om te lezen. Ja over 2 weken zijn we in curaçao heerlijk om je te zien en vast te houden en te knuffelen.We kijken er naar uit. Wat gaaf om Spaans te leren !!! Lieve Sanne geniet ervan maar dat doe al
    liefs van Mams Dikke kus XXX

  • 08 April 2014 - 21:15

    Christa Stenger:

    Hoi, Leuk om te lezen en veel plezier en succes nog verder (en ...ben natuurlijk jaloers op de reis die je ouders gaan maken!)

  • 10 April 2014 - 08:02

    Ank:

    Hoi Sanne,
    Klinkt allemaal super! Geniet verder en veel plezier over 2 weken met je ouders en Jordi!

  • 18 Augustus 2014 - 17:48

    Wilma:

    Hi Sanne,
    Ik loop zelf nu ook stage op Curacao en was aan het googlen naar een Spaanse taalcursus hier, gewoon omdat me dat leuk lijkt. Zo kwam ik op de 1 of andere manier bij jouw reisverslag uit, mag ik vragen waar jij les hebt genomen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Sanne

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 4893

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: